Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen met betrekking tot de producten en diensten van Optie1. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met jouw Optie1 winkel (je vind onze winkels hier) of via info@optie1.nl, bel 088-0241001 of plan een belafspraak met jouw winkel op optie1.nl/afspraak.

1. Bestellen en betalen

Op werkdagen wordt je pakketje binnen 2 werkdagen na ontvangst van je bestelling (en betaling) door ons magazijn aan jou verstuurd. Mocht er onverhoopt geen beschikbaarheid zijn, dan laten wij je dit vanzelfsprekend weten. Als je gekozen hebt voor afhandeling in één van onze winkels, zal de winkel contact met je opnemen over het leveren van jouw bestelling.

Je ontvangt van ons e-mails met de status van je order. Op het moment dat de track & trace-code bekend is, ontvang je die ook per e-mail. Zo kun je direct volgen wanneer je jouw pakketje ontvangt.

Kies je voor thuislevering, dan kun je via iDeal met je eigen bank betalen, wij laten dit afhandelen door betaalprovider ‘Mollie’. Kies je voor aflevering in een Optie1 winkel, dan betaal je gewoon alles in je eigen winkel.

Wij rekenen de verzendkosten aan jou door. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van de waarde van je pakket, maar dit is maximaal €14,45.

De €0,01 transactie is een verplichting vanuit de telefoonprovider, hiermee wordt namelijk gecontroleerd of je rekening actief is. Als je kiest voor afhandelen in de winkel, dan wordt dit in de winkel geregeld.

Je krijgt je factuur per e-mail van ons.

Heb je ervoor gekozen om de bestelling thuis te laten bezorgen? Dan kun je achteraf het beste een e-mail sturen naar info@optie1.nl of bellen naar 088-0241001. Heb je gekozen voor afhalen in de winkel? Dan neemt de winkel meestal contact met je op. Anders kun je ook contact opnemen met de winkel. De gegevens vind je in de e-mail of via optie1.nl/winkels.

Op alle apparatuur waar een geheugen in zit (zoals geluidsdragers, maar ook smartphones), zit een wettelijke ‘Thuiskopieheffing’. De auteursrechthebbende (makers van muziek of films), krijgen een bijdrage uit deze pot van de overheid, omdat de overheid ervan uitgaat dat je muziek of films opslaat. De thuiskopieheffing is verrekend in de prijs.

2. Ruilen en annuleren

Heb je gekozen voor thuisbezorging, neem dan contact op met Optie1 via e-mail op info@optie1.nl of bel 088-0241001. Daar kunnen we de mogelijkheden bespreken. Je kunt niet altijd alle producten zomaar ruilen als het niet naar je zin is, daarom bespreken we graag de mogelijkheden. Let er op dat een bestelling nog in de originele verpakking, inclusief beschermfolie ’s en accessoires e.d., moet zitten.

Heb je gekozen voor afhandeling in een Optie1 winkel, dan kun je contact opnemen met jouw winkel. Alle winkels vind je op optie1.nl/winkels, zij zullen de mogelijkheden met je bespreken.

3. Garantie en reparatie

Je hebt standaard 24 maanden (of 12 maanden voor zakelijke aankopen) fabrieksgarantie. Dit gaat in op de datum van je aankoop, zoals op de factuur te vinden is. Fabrieksgarantie gaat ervan uit dat het product zou moeten functioneren zoals het bedoeld is. Als dit niet het geval is, dan kunnen wij bekijken waar het probleem ligt. Neem dan contact met ons op via een e-mail op info@optie1.nl of bel naar 088-0241001, wij helpen je dan graag verder. Eventueel kun je een Optie1 winkel bezoeken, je vind de winkels op optie1.nl/winkels.

Je kunt er ook voor kiezen om een servicepunt van Apple of Samsung te bezoeken, dit gaat vaak het snelst. Zorg dat je altijd je aankoop bon/factuur bij je hebt.

Is je toestel gevallen? Of valt het defect buiten de fabrieksgarantie? Of valt je toestel buiten de garantietermijn? Heel vervelend. Onze winkels kunnen je helpen om het toestel alsnog te repareren, tegen een betaling. Vind jouw dichtstbijzijnde winkel op optie1.nl/winkels.

Onze winkels kunnen veel schades repareren, zoals een gebroken scherm en (in sommige gevallen) vochtschade. Neem hiervoor contact op met jouw lokale winkel, zij kunnen je vertellen of ze je kunnen helpen. Bekijk onze winkels op optie1.nl/winkels.

Optie1 biedt verzekeringen aan, namelijk het ‘Optie1 Smart Service Plan’. De premies zijn afhankelijk van de dekking en van de waarde van het toestel. Meer info vind je hier (https://www.optie1.nl/services/verzekeringen/). Vraag ernaar bij jouw lokale Optie1 winkel (optie1.nl/winkels), stuur een e-mail naar info@optie1.nl of bel 088-0241001.

4. Abonnementen

Als je gekozen hebt voor afhandeling in een Optie1 winkel, dan pakken zij jouw bestelling op en zullen zij ook contact met je opnemen over de voortgang.

Heb je gekozen voor afhandeling door Optie1 Online? De order wordt dan door ons bekeken en verder verwerkt. Als het goed is heb je inmiddels een iDeal-transactie gedaan en/of een SMS-verificatie gekregen. Hiermee controleren wij of je rekening actief is en teken je via SMS. Daarnaast weten we direct dat het jouw telefoonnummer is.

Als we geen vragen meer hebben, ontvang je binnen 2 werkdagen je simkaart en eventueel je toestel van ons. Deze worden vanuit ons magazijn verstuurd. Op het moment dat je pakket verstuurd wordt, ontvang je van ons een track & trace-code.

Als je gekozen hebt voor afhandeling in de winkel, dan pakken zij jouw bestelling op en zullen zij ook contact met je opnemen over de voortgang.

Heb je gekozen voor afhandeling door Optie1 Online? Dan gaan we je order verwerken. Je krijgt van dan nog een extra SMS om hiermee je nummerbehoud te bevestigen. Dit is belangrijk, zodat niet iedereen zomaar je nummer kan overnemen.

Als we geen vragen meer hebben, ontvang je binnen 2 werkdagen je simkaart en eventueel je toestel. Deze worden vanuit ons magazijn verstuurd. Op het moment dat het pakket verstuurd wordt, ontvang je van ons een track & trace-code.

Als je gekozen hebt voor afhandeling in de winkel, dan pakken zij jouw bestelling op en zullen zij ook contact met je opnemen over de voortgang.

Heb je gekozen voor afhandeling door Optie1 Online? Dan wordt de order door ons verwerkt en ontvang je van ons een bevestiging. Als je ook een toestel hebt besteld, dan wordt deze binnen 2 werkdagen door ons magazijn verstuurd. Je ontvangt hiervan een track & trace-code.

Welke tarieven je betaalt, is afhankelijk van je abonnement. Kijk hiervoor op de website van je gekozen provider.

Welke tarieven je betaalt, is afhankelijk van je abonnement. Kijk hiervoor op de website van je gekozen provider.

Main Menu